Emma KZaman: ~Pomen Kewangan Sendiri~

Pages

Assalamualaikum

31 Dec 2015

~Pomen Kewangan Sendiri~

Assalamualaikum...

Kita adalah pomen kewangan sendiri..Macamana tuhh???


 Seperti sedia maklum, kalau kereta rosak kita boleh hantar ke bengkel dan pomen boleh tolong pulihkan kereta kita tuhh.. Walapun kita tak tahu apa-apa pasal hal kereta, ia tetap boleh dibaiki. kita cuma perlu bayar jer servis pomen tersebut.. Tetapi bila kewangan kita rosak takder orang yang boleh tolong  dapat baiki kewangan kita yang  rosak tu,  selain diri kita sendiri... ye dak??

Pergi jumpa pakar kewangan sekali pun, mereka tidak boleh tolong baiki. Mereka hanya boleh tunjukkan " posibble solution" jer. Ia mungkin sesuai dan mungkin tak sesuai dengan kita. yang akan baikinya tetap diri sendiri jugak...

Jadi Bab kewangan ini kita tak boleh ambik mudah tau.. Kita mesti belajar untuk perbetulkan kewangan kita sendiri. Banyak membaca, hadir seminaryang dianjurkan oleh mereka yang telah berjaya, itulah cara untuk jadi pomen yang akan membaiki kewangan kita sendiri..

Apa kata kita jadi pomen kewangan kita sendiri dengan emas. Sebab apa emas, sebab emas ini banyak kegunaannya .. Bukan untuk simpanan sahaj dalam industri pun ada pakai emas untuk upacara keagamaan pun, dalam kera'ian contohnya seperti medal dan hadiah.. banyak demand lain terhadap emas. Emas dikenali sepanjang zaman, satu-satunya logam yang paling bertahan takpernah dimamah usia dan apa-apa unsur yang boleh musnahkan emas..Emas juga merupakan matawang islam yang diperkenalkan pada zaman Nabi  dulu lagi. disebut juga dalam al-quran dan tak pernah berubah harganya..

 So kewangan kita takkan pernah rosak dengan emas..Malah ia akan terus memulihkan kewangan kita yang rosak teruk sebelum ini.. Oklah itu sahaja perkongsian emma untuk anda. semoga bermanfaat..

                                                           bye......

2 comments:

  1. setuju tu ... kena pandai urus duit kan :)

    ReplyDelete
  2. ye kita kena pandai urus duit demi menjamin masa dpn yg lbh baik...trima kasih sudi singgah blog sy..slm perkenalan

    ReplyDelete

Emma KZaman Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign